EST 1935

fien
Hae

Innovation on Demand -Optimointi

Onko suojauksenne suhteessa bisnekseen kohdillaan?

Liiketoiminta kehittyy ja suojauksien suhde menestystuotteisiin muuttuu.
Strategisten muutosten ja teknologisen kehityksen myötä on syytä miettiä, onko suojaukset kohdistettu oikein kilpailukyvyn edistämiseksi – mistä patenteista voitasi luopua ja toisaalta mihin menestystuotteisiin pitäisi panostaa enemmän?

Me Leitzingerilla olemme luoneet tavan analysoida patenttien ja liiketoiminnan välistä suhdetta aivan uudella tavalla. Keskeisenä ajatuksena on selkeyttää mihin tuotteisiin patentit kohdistuvat, jolloin huomio saadaan kiinnitettyä tärkeimpiin asioihin. Analyysin avulla on mahdollista parantaa kommunikointia yrityksen sisällä ja suojaustaktiikka saadaan palvelemaan yrityksen tavoitteita tehokkaammin. Parhaimmillaan liiketoimintajohto, tuotekehitys sekä IPR-osasto pystyvät yhtenäistämään ja helpottamaan päätöksentekoa.

Innovation on Demand ® – Optimointi

  • Auttaa varmistamaan, että suojaustaktiikka tukee yrityksen strategiaa.
  • Vahvistaa yrityksen kilpailukykyä nyt ja tulevaisuudessa.
  • Tuo tiivistetysti olennaisen tiedon tuotteiden suojauksesta.
  • Auttaa kohdistamaan huomion menestystuotteisiin.
  • Helpottaa päätösten tekoa.
  • Säästää aikaa tuotteiden suojauksen hallinnassa.
  • Tuotelähtöinen analyysi helpottaa viestintää yrityksen sisällä.
  • Säästää kustannuksia ja budjetointi tehostuu.

Innovation on Demand Optimointi -palvelu sopii erityisen hyvin yrityksille, joilla patenttisalkussa on muutamia kymmeniä patenttiperheitä. Tavoitteemme on luoda yritykselle vuosittain toistuva toimintamalli, joka ei vaadi erillisten ohjelmistojen käyttöönottoa tai opettelua. Asiantuntijamme pitää huolen projektin kulusta koko matkan ajan.  

Analyysin tulokset raportoidaan ja käydään yhdessä asiakkaan kanssa läpi oheisen yhteenvedon avulla:

I Vahvuus: Kuvaa yrityksen oman salkun vahvuutta eli olemassa olevia patentteja, hyödyllisyysmalleja, tavaramerkkejä ja mallisuojia.

II Vahvistettavuus: Käsittelyvaiheessa olevat hakemukset kuvaavat salkun vahvistettavuutta.

III Kilpailijoiden kiinnostus: Kuvaa muiden samalle alueelle kehittävien toimijoiden aktiivisuutta.

IV Tärkeys liiketoiminnalle: Yrityksen näkemys kunkin ryhmän tärkeydestä liiketoiminnalle.

V Ylläpitokustannukset: Kuvaa tuotteiden suojauksista aiheutuvia kustannuksia vuosittain.

Luonnollisesti analyysiin kuuluu asiantuntijamme yrityskohtaiset toimenpide-ehdotukset tulosten pohjalta. Mikäli kiinnostuit, niin aloitus on helppoa maksuttoman demon avulla. Jätä yhteystietosi ja jutellaan lisää

PS.Innovation on Demand ® -palveluillamme on tyytyväisyystakuu

Kysy lisää asiantuntijaltamme

Jorma Leitzinger
+358 400 437 811

Buukkaa yhteinen hetki niin kerromme lisää!

Jätä yhteydenottopyyntö